Students projects
The highlight after the workshops in the winter semester is the Game Jam, where the knowledge and skills the participants have learned throughout the semester are used in projects. To do this, the participants suggest game ideas in advance, of which the organisational team selects an appropriate number for the number of participants. After revealing the selected game ideas before the Game Jam, participants choose which games they would like to work on most. The teams are put together by the organising team,.
The game jam itself is held on site from Friday to Sunday towards the end of the winter semester with the aim of creating a playable video game prototype as a team. Not only the skills of the individual people are important, but also the collaboration and communication between the 2D Arts, 3D Arts, Audio, Coding and Game Design departments. The products of the game jam will ultimately be presented at the subsequent seminar, where Prof. Fuchs is also present.
Im Sommersemester danach geht es um größere Projekte, die von jeweils einem Team entwickelt werden. Diese Projekte sind umfangreichere Videospiele basierend auf einer Auswahl von Game Jam Spielen oder anderen Spielideen vom vorherigen Semester. Die Auswahl trifft das Organisationsteam mit Sicht auf das Feedback der Teilnehmenden des letzten Game Jams. Statt Workshops gibt es dann regelmäßige Teammeetings, in denen die Teams ihre Zwischenergebnisse präsentieren und vom Organisationsteam Feedback erhalten. Auch im Sommersemester werden zum Schluss die Spiele vor Ort vorgestellt.
Begleitend zur Computerspieleentwicklung erlangen die Studierenden Einblicke in die Computerspieleforschung. Game Studies hat sich als ein interdisziplinärer Forschungsbereich etabliert. Durch das Verfassen von Hausarbeiten aus dem Bereich der Computerspieleforschung erlangen die Studierenden Einblick in der Erforschung von Computerspielen und deren Rollen in der Gesellschaft.